Sunday, November 29, 2009

Tanya dan Jawab - سَلْ وَأجِبْ



Apa kena dengan awak, wahai Lim ?-
مَاذَا بِكَ يَا لِيْم ؟

Jantung saya berdegup dengan cepat -
قَلْبِيْ يَدُقُّ بِسُرْعَةِ

Adakah doktor sudah memeriksa kamu ?-
هَلْ فَحَصَكَ الطَّبِيْبُ؟

Ya, doktor sudah memeriksa dada saya - نَعَمْ، قَدْ فَحَصَ الطَّبِيْبُ صَدْرِيْ


Pulanglah ke rumah dan berehatlah.- عُدْ إلَى الْبَيْتِ وَاسْتَرِحْ


Baiklah, saya akan balik segera. - .
حَسَنًا، سَأَعُودُ فَوْرًا

Terima Kasih
- شُكْرًا

PERKATAAN:

Apa kena dengan awak? - مَاذَا بِكَ ؟

Jantung saya -قَلْبِيْ

berdegup-
يَدُقُّ

dengan-بِ

cepat-سُرْعَةِ

Adakah-
هَلْ

doktor-الطَّبِيْبُ

sudah memeriksa kamu
-فَحَصَكَ

Ya
- نَعَمْ

sudah memeriksa -
قَدْ فَحَصَ

dada saya
-صَدْرِيْ

Pulanglah -عُدْ

ke -
إلَى

rumah -
الْبَيْتِ

dan -
وَ

berehat
lah-اسْتَرِحْ

Baiklah-حَسَنًا

saya akan balik-
سَأَعُودُ

segera-
فَوْرًا

No comments:

Post a Comment