Monday, December 14, 2009

Siapa ini ( lelaki ) مَنْ هَذَا ؟
Siapa ini (perempuan) مَنْ هَذِهِ ؟


هَذَا أَبِيْ، هُوَ مُدِيْرُ شَرِكَةٍ فِيْ الْعَاصِمَةِ
Ini ayah saya, dia seorang pengurus syarikat di ibu kota.

Ini - هَذَا
ayah saya - أَبِيْ
dia - هُوَ
seorang pengurus - مُدِيْرُ
syarikat - شَرِكَةٍ
di - فِيْ
ibu kota - الْعَاصِمَةِ



هَذَا عَمِّيْ ، هُوَ مُحَامٍ فِيْ الْمَدِيْنَةِ
Ini bapa saudara saya, dia seorang peguam di bandar.

Ini- هَذَا
bapa saudara saya - عَمِّيْ
dia - هُوَ
seorang peguam- مُحَامٍ
di- فِيْ
bandar- الْمَدِيْنَةِ




هَذِهِ أُمِّيْ ، هِيَ رَبَّةُ الْبَيْتِ
Ini emak saya, dia seorang suri rumah.

Ini - هَذِهِ
emak saya - أُمِّيْ
dia - هِيَ
seorang suri rumahرَبَّةُ الْبَيْتِ -





هَذِهِ عَمَّتِيْ ، هِيَ مُهَنْدِسَةٌ فِيْ الْمَصْنَعِ
Ini ibu saudara saya, dia seorang jurutera di sebuah kilang.

Ini- هَذِهِ
ibu saudara saya- عَمَّتِيْ
dia- هِيَ
seorang jurutera- مُهَنْدِسَةٌ
di- فِيْ
sebuah kilang- الْمَصْنَعِ

dia (lelaki) - هُوَ
dia ( perempuan ) - هِيَ

No comments:

Post a Comment